سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند بر عابد هفتاد درجه برتری داده شده است که میان هر دو درجه به اندازه میان آسمان و زمین است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 87 مهر 2 , ساعت 7:15 صبح

تا حالا خیلی شنیدیم که پیامبر برای تبلیغ اسلام چه زحمتی کشید و چه رنج هایی رو متحمل شد اما وقتی با اعراب آشنا شدیم،وقتی به محل جنگ های پیامبر رفتیم و وقتی غار حرا رو دیدیم شاید بیشترین جمله ای که گفته میشد این بود"پیامبر چی کشیده تا مردم اون زمانو آدم کنه!" و جمله هایی از این قبیل.

یادمه حدود ساعت 11 شب رسیدیم به کوه جبل النور و تازه میخواستیم بریم بالا تا برسیم به غار حرا،با اینکه شب بود و گرمای هوا خیلی کمتر از روز بود و تقریبا بیشتر راه پله،اما وقتی رسیدیم به غار به زخمت نفسمون بالا میومد!حالا فکر کنید پیامبر در اون زمان با اون سن و سال! و اون هم در گرمای روز هفته ای تقریا 3 بار به این غار میومدند،و یا وقتی یک سری از اعراب رو میدیدیم که از لحاظ فرهنگ واقعا عقب بودند(البته در خیلی موارد هم فرهنگشون از ما خیلی بالاتر بود مثلا در فرهنگ رانندگی)مثلا در فرهنگ نظافت شخصی و اجتماعی شاید یک مقدار پایین بودن!توی مسجدالنبی راحت میخوابیدن(خروپف و...)و خیلی موارد دیگه تازه احساس میکردیم آدم کردن این قوم از نوع جاهلش!اون هم در قرن ها پیش چقدر برای پیامبر سخت بوده!به طوری که میشه بدون اغراق کار پیامبر رو معجزه دونست.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ